learning4u logo

Kundbemötande

Kursdeltagarna blir medvetna om vad som ingår i ett önskvärt kundbemötande och får en förståelse för kopplingen mellan sitt eget beteende och uppnått resultat.

Kursdeltagarna blir medvetna om vad som ingår i ett önskvärt kundbemötande och får en förståelse för kopplingen mellan sitt eget beteende och uppnått resultat. De får lära sig strategier för att hantera sina egna och andras känslomässiga reaktioner och att inte ta åt sig eller tappa humöret när de upplever sig påhoppade eller kritiserade i ett samtal.

Under kursen för bra bemötande och affärsmannaskap får deltagarna både teoretiska kunskaper och praktisk träning med skådespelare som gestaltar kunder med olika behov och problem. Skådespelarna ger en ärlig och rak feedback om hur de upplever deltagarens beteende och kommunikation.

INNEHÅLL FÖR KURSEN KUNDBEMÖTANDE

  • Konsten att lyssna
  • Olika kommunikationsstilar
  • Att ge och ta kritik, vänd kritik till något positivt
  • Hur du bygger långsiktiga relationer
  • Skapa merförsäljning

OM KURSEN KUNDBEMÖTANDE

Kursen kan genomföras som heldag eller halvdag och som kunskapsteater eller egen träning. Kursen är företagsintern och anpassas till er verksamhet. Kursen kan köpas som fristående eller som förstärkare av era egna ledarskapsprogram. Kursdokumentation ingår.

Egen träning innebär att alla cheferna får möta skådespelare som gestaltar deras medarbetare. Cheferna får träna i skarpa samtal som är anpassade till den egna arbetsplatsen. Cheferna sitter med 2 andra deltagare i ett eget rum. Kursen kan genomföras med 3 – 30 deltagare.

Kunskapsteater är interaktiv teater med skådespelare som gestaltar chef och medarbetare i angelägna samtal. Deltagarna interagerar med skådespelarna. Kan genomföras med 10 -50 deltagare.

 

KUNDBEMÖTANDE

Utbildning kundbemötande

Utbildningens syfte är att ge deltagarna grundläggande kunskaper i kommunikation och en förståelse för att bemötandet är ett konkurrensmedel samt lyfta vikten av det egna beteendets påverkan på kommunikationen.

Värderingsstyrd kultur - för alla

Utbildning värderingsstyrd kultur

För dig som vill ha konkreta verktyg för att påverka företagskulturen. På vilket sätt hänger värderingar, attityder och beteenden ihop? Du får insikter i hur du leder med värderingar? Hur du väcker engagemang och ansvarstagande?

Boka din plats idag

Fyll i formuläret, välj seminarie och skicka.

Var vänlig och kontrollera formuläret. Tack!

SKICKAR

Tack för din anmälan!

Du är nu inbokad.