learning4u logo

Otraditionell säljutbildning

Otraditionell säljutbildning

Säljare B2B av tjänster och produkter

Hur många ursäkter från dina säljare ska du behöva tåla? Det här är utbildningen för dig som upplever att tjat och traditionella säljutbildningar ger för litet eller inget alls!

Vad skulle hända om dina säljare gjorde 20% fler kundkontakter per månad? 


”Volym är första formen av kvalitet - en fråga om attityd och beteende” 
Om du lägger allt fokus på att utveckla säljarnas kvalitet men inte får dem att först utveckla sin volym i antal kundkontakter, så kommer du sällan eller aldrig få en effekt av utbildningsinsatsen. Anledningen är att volymen i antal kundkontakter som regel är så låg att kvalitetsförbättringarna inte märks på utfallet.

"Du missar garanterat 100% av alla de skott du inte sköt!"   Michael Jordan

”Säljsamtalet är andra formen av kvalitet - en fråga om attityd och beteende”
Men för att kvalitetsförbättringarna skall kunna användas, räcker det inte att säljarna får en teoretisk kunskap. Att idka försäljning innebär ett hantverk som består av 50% teoretisk kunskap och 50% praktisk kunskap. Därför måste säljare få en verklighetstrogen arena att öva riskfritt på.

Träna på verkligheten innan den inträffar! En lojal och professionell säljare vågar sällan eller aldrig pröva nya och obeprövade tekniker och metoder i ett skarpt läge hos en kund under en viktig affärssituation. Därav behöver säljarna få möjligheten att träna och öva sina nya kunskaper riskfritt till dess att de samlade kunskaperna blir till en kompetens - först nu kommer säljaren att våga förbättra sin kvalitet praktiskt under kundsamtal.

Därför får säljarna träna på era presumtiva kunder som gestaltas av skådespelare.

Inga fler ursäkter från dina säljare! Kan vi inte utlova men att de blir avsevärt färre törs vi lova!

 

Vår kursledare Mats R. Nilsson har arbetat internationellt som säljare och säljansvarig. Han är "fostrad" affärsmässigt i den japanska affärskulturen. Mats R. Nilson arbetar som uppskattad föreläsare och rådgivare till affärsinriktade verksamheter. Med hjälp av en tydlighet och förenkling av säljarnas agerande, övergår det framtida resultatet från en chansartad prognos till ett statistiskt utfall - med fokus på ökad omsättning, förbättrad marginal och ökad mängd kunder. Detta samtidigt som säljarna får en trygghet och struktur i sitt arbete.

Kursledare - Kontakta oss så berättar vi mer

Boka din plats idag

Fyll i formuläret, välj seminarie och skicka.

Var vänlig och kontrollera formuläret. Tack!

SKICKAR

Tack för din anmälan!

Du är nu inbokad.